(5kB) (9kB) (22kB) (24kB) (44kB) (21kB) (8kB) (12kB) (9kB)


Szanowni Państwo! Tutaj znajduje się pełna treść regulacji prawnych sklepu

Poniżej znajdują się odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania (nie stanowią one regulaminu sklepu który znajduje się w powyższym odnośniku, a jedynie przewodnik i odpowiedzi na niektóre pytania):

NUMER KONTA DO WPŁATY, KOSZTY i TERMINY WYSYŁEK

1. Dane konieczne do wykonania płatności za zamówione produkty:

Oleander Dominik Nikelski
Ul. Zielona 19 E/6
81-113 Gdynia

nr konta bankowego: MBANK 96 1140 2004 0000 3302 3860 1222

Wykonując płatność należy pamiętać o podaniu w tytule przelewu numeru zamówienia oraz numeru klienta.


2. Koszty wysyłki przedstawiają się następująco:
zamówienie samych nasion po wpłacie na konto z góry: 6 zł (niezależne od ilości nasion)
zamówienie samych sadzonek lub sadzonek i nasion po wpłacie na konto z góry: 15 zł (niezależne od ilości)


3. Nie ma ograniczenia co do kwoty minimalnego zamówienia realizowanego po wpłacie na konto.

4. Brak możliwości odbioru osobistego (tylko sprzedaż wysyłkowa).

5. Składając kilka zamówień (np w odstępstwie godziny) za wysyłkę płacisz tylko 1 raz. Wpłaca się zawsze jedną, najwyższą podaną kwotę wysyłki, niezależnie od ilości zakupionych przedmiotów.

6. Pakowanie i wysyłka towaru nie odbywa się od ręki, ale zbiorczo w podanych niżej terminach.
Wysyłka roślin wymaga dostosowania się do możliwości fizjologicznych roślin, w przeciwnym razie mogą one ulec zniszczeniu. W przypadku roślin, których pakowanie jest bardzo czaso i pracochłonne pakowanie następuje co 14 dni roboczych. Przesyłki są tak zabezpieczone że praktycznie nie ma możliwości ich przypadkowego uszkodzenia. Rośliny ciepłolubne nie są wysyłane podczas temperatur, które mogą zagrażać ich życiu (po zamówieniu takich roślin należy cierpliwie czekać do ocieplenia). Księgowanie wpłat odbywa się zbiorczo tuż przed wysyłkami. Po zaksięgowaniu Państwa wpłaty zmieni się status zamówienia z "oczekujące" na "zrealizowane / przetworzone" i od tego momentu należy liczyć podane wcześniej terminy. Poczta najczęściej doręcza przesyłki po ok 2-3 dniach od momentu ich nadania.

Jeśli w danym tygodniu nie ma możliwości zapakowania towaru np w wyniku pogody zagrażającej życiu roślin - wysyłka jest przenoszona na kolejny okres. Ponieważ poczta "wyjątkowo" potrafi doręczać przesyłki priorytetowe nawet 7-14 dni dlatego nie ma sensu niepokoić się wcześniej niz po 3-4 tygodniach od wpłaty.

7. Proszę nie pytać o to czy "już wysłano" przed upływem 3-4 tygodni od wpłaty. Proszę nie pytać o to czy "już otrzymałem wpłatę" przed upływem 2 tygodni od wpłaty. Wszystkie wykonane przez Państwa wpłaty otrzymuję bez problemu w 99% przypadków. Jeśli coś będzie nie tak i nie otrzymam wpłaty to skontaktuje sie z Państwem. Pytania pojawiające się po 1-3 dniach od wpłaty - powodują dalsze opóźnienie wysyłki dla innych. Najczęściej jednak przesyłki są doręczane znacznie szybciej niż podane maksimum 2-3 tygodnie, jednak jeśli nie potrafisz zaakceptować ewentualnego oczekiwania - to proszę nie kupuj u mnie. Ogrodnictwo to - sztuka przede wszystkim cierpliwości.

8. W przypadku braku przesyłki po upływie 3 - 4 tygodni (z jednoczesnym brakiem niskich temperatur uniemożliwiajacych wysyłkę) bardzo proszę o kontakt w postaci wiadomości email na biuro (małpa) oleander.pl lub telefoniecznie pod numerem telefonu 0501403068 (może być sms). Kontaktując się pamiętaj o podaniu numeru zamówienia oraz terminu przekazania zamówienia i wykonania wpłaty.

9. Potwierdzamy otrzymanie wpłaty i jej zaksięgowanie.
Odczytanie (otrzymanie) wpłaty powoduje zmianę statusu Państwa przesyłki (w ramach konta Oleander) oraz wysłanie emaila o otrzymaniu wpłaty na podany przez Państwa adres email. Zmiana statusu nie oznacza automatycznej wysyłki, wysyłka następuje w terminach podanych wyżej licząc od dnia zaksięgowania wpłaty! W przypadku braku wpłaty po upływie 14 dni od zakupu, kupujacy otrzymuje emaila z przypomnieniem lub anulacją zamówienia (jesli wykonano wpłatę a mimo to otrzymają Państwo przypomnienie lub zamówienie zostanie anulowane, to należy się ze mna skontaktować celem wyjasnienia sprawy - w sporadycznych przypadkach - np w przypadku złego podpisania wpłaty moze ona nie być rozpoznana).

10. Nie wysyłamy oddzielnej informacji o wysłanej przesyłce. Najczęściej zamówienia wysyłamy w poniedziałek (we wtorek lub środę są u klienta). Zimą wysyłki są uzależnione od pogody (podczas mrozów nie wysyłamy roślin ciepłolubnych). Wszelkie zamówione rośliny ciepłolubne są wysyłane dopiero po ustabilizowaniu się temperatur na odpowiednim poziomie (tzn średniodobowo powyżej 0, +5 lub +15 - zależnie od wymagań danego gatunku).

GWARANCJA i REKLAMACJE

11. Udzielamy pełnej gwarancji na wysyłane do Państwa sadzonki roślin. Jeśli zdarzy się że otrzymana roślina jest uszkodzona to warto jak najszybciej skontaktować się z nami. Szczegółowe kwestie związane z gwarancją i reklamacjami znajdują się w regulacjach prawnych sklepu

12. Zalecamy zakup co najmniej 10-100 szt nasion danego rodzaju (w przypadku małych nasion których jest zdecydowana większość) i 3-10 szt w przypadku dużych nasion. Zakup mniejszych ilości powoduje zmniejszenie szansy powodzenia uprawy. Niektóre rodzaje nasion mają naturalną kiełkowalność na poziomie do 1-5% (niektóre nasiona krajowe mają kiełkowalność nawet poniżej 0,1%) w związku z tym wiele nasion w ramach szkółki wysiewa się nie na szt ale na kilogramy (w zależności od gatunku 1 kg nasion to 100-200.000 nasion!). Dlatego tak ważne jest aby nie psuć sobie przyjemności uprawy roślin zakupem 1 nasiona a dostosować ilość zakupionych nasion do warunków które posiadamy, do naszych umiejętności oraz do stopnia kiełkowalności nasion. Stąd kieruję do Pańsywa zalecenie aby unikać zakupu jedynie 1 szt nasion. Lepiej kupić mniej rodzajów ale więcej sztuk danego rodzaju. W każdym jednak przypadku można skontaktować się z nami, aby uzyskać fachową poradę i uniknąć niepowodzeń w przyszłości.

13. Oprócz zamówionych sadzonek i nasion klient otrzymuje wydrukowaną ogólną instrukcję postępowania z rośliną i ogólną instrukcję wysiewu co stanowi jednocześnie warunki gwarancji. Proszę pamiętać że szereg nasion kiełkuje z dużym opóźnieniem i często w różnych odstępach czasu. Bardzo ważne jest jednak aby przez cały okres poprzedzający kiełkowanie zapewnić nasionom odpowiednie (stabilne) warunki. Jest to możliwe dzięki stosowaniu informacji zawartych w instrukcji oraz pogłębieniu wiedzy z tego zakresu np poprzez zdobycie jej na naszym forum ogrodniczym na stronie www.forum-ogrodnicze.oleander.pl Dzięki tej instrukcji można wysiać dowolne nasiona (także te niewymienione w instrukcji).


KTO NIE POWINIEN KUPOWAC NASION I SADZONEK W OLEANDER



Odradzamy zakup osobom które nie mogą poczekać na przesyłkę. Jesli z jakichs przyczyn nie mozesz czekac i potrzebujesz otrzymac przesyłke szybciej, to skontaktuj sie a sprobujemy znalezc jakies rozwiazanie. Osoby, które nie czytają opisów, nie stosują regulaminów, są odporne na wiedzę, a także są gotowe wydzwaniać po 10 razy (mimo, że na forum i w autoresponderze emailowym oraz na sekretarce telefonu wyraźnie określono, że właśnie jestesmy na urlopie:), uważają, że przesyłka powinna być doręczona na drugi dzień, bo "koleżanka Goździkowej" tak kupiła z firmy "x" nie powinny kupować niczego w Oleander. Opieramy swoją działalność na pasji, której składnikiem jest pokora, cierpliwość i wyrozumiałość. Zarówno same rośliny są czasami nie w pełni "mierzalne" jak i inne sprawy (np. działanie poczty, utrudniająca wysyłki pogoda - trudne do przewidzenia). Dlatego - tego samego (wyrozumiałości i elastyczności) oczekujemy od klientów. Jeśli Twoim sposobem komunikacji jest pisanie 10 takich samych emaili pod rząd (bo przecież mogę "nie zauważyć", dzwonienie o 21 w niedzielę - to przepraszam, ale lepiej kupuj gdzie indziej;) Szanujmy siebie nawzajem:)) Wszyscy gotowi akceptować powyższe informacje - są bardzo mile widziani i na pewno się nie rozczarują.


KONTAKT TELEFONICZNY I PORADY OGRODNICZE

Kontakat telefoniczny pod nr 0501403068 jest możliwy tylko i wyłącznie w godzinach 10-18, od poniedziałku do piątku. Jeśli nie możesz się skontaktować (możliwe że jestem w terenie, na urlopie, lub nie dzwonisz w godzinach pracy!) UWAGA!!! Proszę nie dzwonić z telefonu o numerze zastrzeżonym, gdyż takie połączenie nie zostanie odebrane. Ponadto w czasie pracy w terenie mam utudniony dostęp do telefonu. Informacje o urlopach umieszczam na forum lub stronie o mnie. Jeśli nie możesz się dodzwonić - zostaw smsa lub napisz emaila i spokojnie czekaj na odpowiedź;). Jeśli potrzebujesz porady ogrodniczej polecamy najpierw poszukać gotowej odpowiedzi na naszym forum ogrodniczym lub tam opisać sprawę. Porady ogrodnicze (udzialamy jedynie drogą telefoniczną w godzinach pracy!) Udzielamy porad - tylko w odniesieniu do zakupionych u nas nasion i roślin. W sprawie porad dotyczących nie zakupionych u nas nasion i roślin proszę szukać porad na naszym forum ogrodniczym lub kontaktować się ze sprzedawcą Państwa nasion / roślin.


ODBIÓR OSOBISTY i ZWIEDZANIE MINI OGRODU BOTANICZNEGO

W chwili obecnej odbiór osobisty "od ręki" nie jest możliwy. W wyjątkowych przypadkach (zakup wieloelementowy, zakup roślin wrażliwych podczas zimy) istnieje możliwość umówienia się na odbiór osobisty po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym (ze względu na sposób rozliacznia transakcji przed Urzędem Skarbowym należy jednak najpierw wykonać zamówienie z naszej strony i wpłatę na konto). Poinformujemy Państwa natychmiast - gdy uruchomimy punkt sprzedaży w terenie.



Polecane strony:

Przyjazne forum ogrodnicze Oleander | Forum ogrodnicze o eukaliptusach | Forum geologiczne | Topical seeds and plants
Ogród botaniczny | Polityczne forum dyskusyjne | Ogólnopolski Dziennik "Biolog" | Nowapolska forum polityczne

Oleander 2005-2015. Wszelkie prawa zastrzeżone.